zondag 7 november 2010

Digitale Vrienden

Zo gek.
Opeens staat mijn vorige stukje (gisteren: Ik Toeter Dus Ik Ben) ook op een andere site.

Ongevraagd en licht verminkt. Maar toch
Ik dacht dat ik daar toestemming voor moest geven.
Maar verkeerd gedacht zeker.



Of ik krijg toch gelijk over wat ik in een vorige blogje over
dorp.dorp.nl schreef. Een moraalloze webmaster
met nog moraallozer volgelingen.

De reacties zijn gelukkig heel positief. En zo lekker inhoudelijk.
Dus dat is mooi meegenomen.

1.door Diggidick, op 6 november 2010 @ 15:46 uur
Gaaap..
2.door Sweet Jane, op 6 november 2010 @ 15:55 uur
Ahhh wat een zielig oud mannetje die Fret Zeebolt je zou bijna medelijden krijgen…..
Oh nee niet.
 NEXT…
Lekker duidelijk stukkie overigens, met zo’n pak hem beet 40 vragen testellen zonder antwoorden,
wie wil Fret nu eigenlijk bereiken??
3.door vanilla, op 6 november 2010 @ 16:11 uur
Ehm, woont Fred niet in een stad? moet het dan niet stad.dorp.nl wezen?
Dit in verband met vroegere stadsrechten?
Ik dacht he, in de laatste alinea geen vraagteken maar hij kon het niet laten…
4.door Dexter, op 7 november 2010 @ 10:46 uur
Ach gossieeeeeeeeeee fredje toch, het is niet eerlijk he..
[image Calimero]
5.door Barça, op 7 november 2010 @ 11:19 uur
Waar gaat dit in godsnaam over? Is hij geband? TOP!
6.door Diala, op 7 november 2010 @ 12:41 uur
Zet ‘m op het strandbad met een paar kokosbomen, zonne of skibrilletje op .
Kan hij kokosmelk persen en laten gisten. Misschien krijgt hij dan een vrolijke geest.
7.door Yep, op 7 november 2010 @ 18:08 uur
Ik vraag me nog steeds af waarom Fred zelf geen forum/site begint voor gelijkgestemden.
Gebrek aan leden?
8.door Karin, op 7 november 2010 @ 18:29 uur
Fred, sinds waneer speel he toeter?
10.door Asraell, op 8 november 2010 @ 20:51 uur
Slecht stuk fred
12.door Conrad van Zelst, op 9 november 2010 @ 10:18 uur
Originele versie is precies dezelfde mallepraat en een zware belediging voor Piet….
gelukkig weet iedereen dat t Fredje is die zeurt, zoals hij dat altijd doet.
13.door Asraell, op 9 november 2010 @ 12:52 uur
Gewoon niet meer z’n ellende posten. Die vent is als herpes. Je komt er nooit meer vanaf.
14.door Rodrigo, op 9 november 2010 @ 13:43 uur
Fred de verwarde linksmensch heeft eindelijk zijn eigen speeltje. Ik hoop ook dat het de eerste en tevens de laatste keer is dat we die spamtroep van hem hier zien.
15.door Sweet Jane, op 9 november 2010 @ 16:20 uur
Permaban voor Fret!!!
19.door Dexter, op 10 november 2010 @ 09:22 uur

H S is het alter-ego van Fretttttttt.

en nog een keurige maar anonieme reactie per mail van hehepoepoenounou@hotmail.com
Beste heer Seeboldt,
Zoals u zich in de regel aan van alles en nog wat ergert en daarover doorlopend uw mening wenst te ventileren, erger ik me nogal aan het feit dat u in uw artikel "Ik Toeter Dus Ik Ben" van zaterdag 6 november "vind 'ie zelf" schrijft. De werkwoordsvorm voor 'ie (waarbij ik aanneem dat daar niets anders dan 'hij' mee bedoeld kan worden), is de 3e persoon enkelvoud in de tegenwoordige tijd. Dit betekent dat u de stam van het werkwoord +t dient te gebruiken, in dit geval dus "vindt". Ik hoop dat u deze storende misser alsnog recht zult zetten. En dan heb ik het nog niet eens over het oneigenlijke gebruik van de hoofdletters in de titel van het betreffende stuk.
Met dank voor uw aandacht en met vriendelijke groet,

Spelfouten zijn er om verbeterd te worden.
Dat strandbad en die kokosmelk kan ik niet zo plaatsen. Dat dorp-dorp is een bewuste keus.
Dankzij internet is de hele wereld één groot dorp. Vandaar.
Het stellen van vragen (met bijbehorende vraagtekens)  is blijkbaar
nog steeds een probleem voor sommigen. Houden niet van vragen ? Of vraagtekens ?
Ik "toeterde" 10-tallen jaren trompet & trombone. Bij vlagen nog heimwee naar die tijd.
MallepraatSpamverspreider, Herpes, Verwarde Linksmensch en Permabannen.

Toemaar. Ik val in de prijzen.
Een prijs die ik graag zou delen met een webmaster
die dit soort reacties gewoon niet zou moeten toestaan
Ongeacht de persoon - ongeacht het eigenlijke onderwerp en of je het er wel of niet mee eens bent. 

Maar deze webmaster valt niet in de prijzen.
Hij faciliteert de verloedering waar hij zelf zo tegen is. Heeft er zelfs argumenten voor.
De linkerhand wil niet weten wat de rechterhand doet. Angst regeert. Hoe ongeloofwaardig wil je zijn ?

Wilt u anders eens proberen bovenstaande reacties goed te praten ? Mij lukt het niet.

Een eigen forum/website...........mag een junior-blogje ook ?
Zie bij "oudere berichten" mijn eerste blogje  (Evodammer Een Feit)
Daar staat het antwoord al in. Ruim voordat de vraag werd gesteld !

Het goede antwoord is: er zijn zoveel sites lokaal actief met allemaal dezelfde
inhoud vorm en bedoeling dat het wijs zou zijn één digitaal lokaal plein te maken.
Niet tégen elkaar. Maar mét elkaar. Wat is het probleem ?

(wordt vervolgd)

update
ene "Frank" maakte zelfs een nieuw blog
     Haij

     Blog: Evodommer
     Bericht: Fret
     Link: http://evodommer.blogspot.com/2010/12/fret.html
Zo beroemd ben ik dus al dat dit soort types zich zorgen om mij gaan maken !

2010 11 10
De steekwoorden hierboven zijn Fred-de-bange-man en alter-ego (zie reacties hierboven)
En laat nu juist Jurgen Raymann  het vanavond op de tv. hebben over zijn angst voor veel dingen.
Waaronder de angst voor de toekomst. Een toekomst waarin iedereen zomaar alles mag zeggen.
En dat laat hij vertellen door Fredeman - zijn alter-ego.

Als voorbeeld gaf hij (vrij vertaald) dit:

Je belt bij de buurman aan en zegt: "Goedendag buurman. Hoe gaat het ermee  ?
Zeg, nou ik hier toch ben.............ik vind het best wel een beetje vervelend
dat uw hondje in mijn tuin poept. Denkt u dat u daar wat aan kunt doen ?
Dat zou ik fijn vinden. En alvast bedankt. Fijne dag nog verder."

Maar het gaat ook vaak zo: "He klootzak ! As die teringhond van jou nog één keer in mijn tuin schijt trek ik ze kop van z'n romp en die kankerkop van jou erbij"

Een heel verschil nietwaar ?!
Hij ziet ook de relatie met de nieuwe mores op internet. Waar iedereen mag maar zeggen wat 'ie vindt.
En dat met een taalgebruik waar je je vraagtekens bij kunt zetten.
Goed bezig die man ! Gaat nog erg gelijk krijgen.

Een nieuwe hilarische voorstelling! Deze mag je aankomend seizoen niet missen.

Hieronder een korte impressie van wat je in het theater van Jorgen Raymann kan verwachten:
Als kind werd hij Fredeman (bangerik) genoemd, omdat hij bang was voor het donker, bang voor spoken, bang voor honden en als de dood voor de tuinman. In zijn puberteit vond hij het eng om met meisjes te praten, bang dat ze hem zouden uitlachen vanwege zijn puistenkop en zijn scheve tanden.
Hij was bang voor Brian, de buurjongen die op karate zat en hem als boksbal gebruikte.
In zijn studententijd was hij bang dat hij de verkeerde studie had gekozen,
bij de verkeerde vereniging zat en werd hij geconfronteerd met examenvrees.
Naast hoogtevrees, smetvrees en faalangst heeft Jorgen een keur aan angsten die zijn leven beheersen.

Hij neemt samen met zijn favoriete alter ego's plaats op de bank en het publiek is zijn psychiater.
Hopelijk is hij aan het eind van de avond over zijn podiumvrees heen.

Moet ik zien. U ook ? Bezoek de website van Raymann.