donderdag 2 december 2010

Geen Stijl


Ik ga u vertellen wat er nou zo leuk ( nou ja.......leuk.....) aan deze foto is.



De foto is origineel gemaakt op een vogeltentoonstelling.
Een aantal duivenhouders toont trots hun kampioenen.
Het resultaat van vele jaren met veel liefde en inzet met die vogels bezig zijn.
En voor de fotograaaf en de krant waar de foto in staat ook alle complimenten.



En dan komt er een of andere lokale nitwit die zo'n foto gaat bewerken.
Hij plakt er een willekeurige (of niet zo willekeurige) maar in ieder geval onschuldige dorpsgenoot op.
Want dat is humor. Ha ha ha.

Sorry. Dat is geen humor. Da's heel sneu. Da's ziek !

Dus heb ik deze overjarige puber er zelf maar ff ingeplakt. 5 minuten werk.
Het feit dat zelfs ik dat kan geeft al aan dat het helemaal niet knap of bijzonder is om te doen.
De duif die op de originele foto stond was een échte kampioen.
Het trieste mannetje dat ik er ingeplakt heb een échte loser.

Dat zijn lelijke dingen die ik hier schrijf en doe, maar zegt u nou zelf:
zou u het leuk vinden als er met uw foto's of met foto's waar u opstaat gerommeld werd ?
Als u zo op internet terecht komt (en da's dus voor iedereen, overal en altijd&eeuwig)
Laat het me weten.

En dan is er ook nog een webmaster van edam.volendam.nl die anderen de les leest over
"netiquette" (internet-etiquette) maar ondertussen wel toestaat dat digitale vandalen dit
onder hun verantwoordelijkheid op zijn website plaatsen.

Het hemd is nader dan de rok maar sommige hemden moeten af&toe nodig in de was
zei mijn grootmoeder wel eens. En zij kon het weten.

Ik hoop maar dat de foto waarop een van-niets-wetende respectabele medeburger staat
en de andere 2 - gisteren door deze minkukel bewerkte en geplaatste foto's - worden verwijderd
en er excuus wordt gemaakt aan de mensen wier afbeelding er ongevraagd ingeplakt is.

Met een beetje geluk mogen we dan hopen dat dit blogje ook zichzelf verwijdert.

Ook op zoek naar de grenzen van het betamelijke ?
Ergert u zich ook aan mislukkelingen die hun eigen problemen op anderen afwentelen ?

NB.:   Onze Thomas roept altijd heel snel: geef  hem/haar een "ban"
          Ik denk zomaar dat hij zelf ook ruimschoots aan wat bezinning toe is.

Update: 2010 12 06
De webmaster van edam.volendam haalde de afgelopen dagen een paar van dit soort foto's weg
én laat er een paar staan.  Zo is water een beetje droog - donker een beetje licht - en koud een beetje warm - zacht een beetje hard en veel een beetje weinig.
Hij zal wel weer met het argument komen dat hij "niet alles bij kan houden".
Dat kan 'ie wel. Dat wil 'ie niet. De kool en de geit sparend, heftig laverend een soort van
recht-door-zee suggererend en zich niet van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid bewust.
Waarvan maar weer eens akte.