zondag 27 februari 2011

Het Goede Voorbeeld

Natuurlijk ga ik woensdag stemmen.
U toch ook ?

Ik heb mij voorgenomen deze keer niet op een partij
maar op een persoon te stemmen.

Dat is niet erg principieel want ik ben daar eigenlijk niet voor.
Maar principes houden op te bestaan als ze zichzelf gaan tegenspreken of anderen beschadigen.

Die persoon die mijn stem krijgt is niet eens een volksvertegenwoordiger van "mijn" partij.
En ook geen vrouw (ik stem altijd op een vrouw)

Maar zegt-u-nou-zelf:
bent u ze ook niet allang spuugzat ?
Die boze witte zure middelbare (of meer) mannen die op hoge toon hun gelijk eisen ?
Met hun loserige stropdassen, hun ingestudeerde one-liners en valse beloften ?
Ik wel

Mijn - voorkeurstem - gaat daarom naar iemand
die niet achter zijn krantje bleef zitten
of in de media agressief-bangmakend-vingerwijzend uithaalt. (lijkt op uithuilt)

Mijn voorkeurstem gaat naar iemand die de afgelopen weken - in weer&wind -
met een loeizware versierde bakfiets door Noord-Holland fietste
om overal het geluid van zijn partij / zijn geluid te laten horen.


(klik op de foto voor een vergroting
klik op het blauw-witte terug-pijltje
linksboven in uw scherm
om terug te gaan naar dit blog)

Een lied zingend met gitaar
een fietsbel uitdelend
een windmolentje weggevend










en zelfs met één rode
en één groene sok
in de
met-de-poten-in-de-modder-polder-laarzen.


In mijn omgeving is er al een aantal mensen
dat onder de indruk is geraakt van deze man
die niet alleen iets zégt
maar het ook doet.

En niet alleen in verkiezingstijd
maar ook ver daarvoor en lang daarna.


En dat dan ook nog
met een creatief positief vrolijk optimisme
waar je u tegen zegt.

Iemand waar je blij van wordt.

We zijn het erover eens dat je moet gaan stemmen (wegblijven is een teken van zwakte)

Misschien overweegt u op een oppositie-partij te stemmen
(bij deze verkiezingen is alles dat niet VVD/CDA/PVV oppositie )

En áls dat GroenLinks is (als het u toch niet uitmaakt)
dat u dan niet automatisch het bovenste hokje kleurt maar  
                      nr.7  Vincent Koerse

Omdat deze vrije vogel een van de "Parels Van Noord-Holland" is.
Mooie mensen waar je blij van wordt. Ongeacht hun of jouw politieke voorkeur.

Mooie mensen - positieve mensen: dat is wat Nederland in deze tijden nodig heeft.
Daar moeten we zuinig op zijn. Die moeten we steunen.
Daar moeten we een goed voorbeeld aan nemen.

Hij geeft het goede voorbeeld.
Ik geef het goede voorbeeld.
U ook ?

Wilt u 'm ook nog horen zingen ?
klik dan hier: http://www.youtube.com/watch?v=DszsqNmWW2s

evodammer hoopt dat u hem niet in de steek laat.