zaterdag 6 oktober 2012

Mug En Moord

Als kind leerde ik een gedichtje.
Om de een of andere reden is het nooit meer uit mijn geheugen verdwenen.
Als u weet wie dit schreef hou ik me aanbevolen.

En nee.........ik zal geen dier doodmaken
maar muggen vallen daar niet onder.
Muggen = oorlog !



Ik heb vannacht - haar bloed was rood
een hele dikke mug gedood.

Hij zoemde toen ik slapen wou
en beet eerst mij - daarna mijn vrouw.

In een snelle oogwenk opgestaan
ben ik uit alle macht gaan slaan
met kussens - handdoeken en dekens.

Het dier begreep die vege tekens
en zweefde met brutale snuit
dik van ons bloed
het venster uit.

Wij lagen dra weer op ons rug
en droomden van een dode mug.

Maar weldra deed aan onze oren
en een treiterend zoemen zich dreigend horen.

Ik schoot halfrazend in mijn sloffen
de buren hoorden doffe ploffen

Toen werd het stil
niets werd gehoord.
En we wisten: we hebben hem vermoord !