vrijdag 23 november 2012

Gevonden-Dingen-Emmer


In de aankomende tijd is er iemand
- een klusser of professional -
die zich suf gaat zoeken naar zijn drevel.

Ik weet toch zeker dat ik 'm ergens heb
hoor ik hem denken.

Ik weet zeker dat ik hem heb.
Ik heb hem op straat gevonden.
Temidden van een aantal spijkers en schroeven.

Uit de knutselkist of bedrijfsbus gevallen.




Het gebeurt regelmatig dat ik op straat dingen vind die in mijn gevonden-dingen-potje gaan:
spijkers - schroeven - bouten - moeren - ringen - paperclips - punaises - elastieken - veiligheidsspelden

Dat potje werd een pot. Die pot werd een emmertje.
Dat emmertje werd een emmer. Bijna vol.



Ik ben gestopt met bewaren.  Alleen zaken die nog hagel&nagel-nieuw zijn - vers uit de klussenbus
gevallen of achtergebleven na een klus - neem ik nog mee. De rest is inderdaad afval.

Ik zit nooit om een schroefje verlegen. In mijn emmer met "gevonden" vind ik meestal wat ik zoek
en als u verlegen zit om een boutje-schroefje-moertje of ringetje of zulks mag u langskomen.
Gegarandeerd dat ik het in mijn emmer heb. Gratis ter beschikking gesteld door de gemeenschap.





klik op een afbeelding
voor een vergroting
kom terug op dit blog
door te klikken op
het terugpijltje
linksboven in uw beeldscherm






 .........ik vind ook gereedschap:
hamers - tangen - mesjes - zaag - schroevendraaiers - duimstok - gips -
cement of verfkwast................
you name it............
't ligt soms allemaal
gewoon letterlijk op straat.

klik op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje linksboven in uw beeldscherm








klik op een link om dit te lezen. 
kom terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje linksboven in uw beeldscherm



In het archief van EdamVolendamSchoon zitten zo ondertussen ruim 10.000 foto's
waarvan vele 1000-en van dingen die ik op straat vond.
Als u daar - om welke reden dan ook - interesse in heeft
kunt u contact opnemen met edamvolendamschoon@telfort.nl