zaterdag 5 januari 2013

Papiercontainer-Avonturen



Hij was daar ingeklommen omdat zijn staatslot
er in lag. De brandweer heeft de man uit de container gehaald. De man had geen prijs gewonnen.
Volgens een wijkagent was er niet meer op het lot gevallen dan de man zelf.




Dit bericht deed mij denken aan die keer dat ik  zelf - domdommerdomst - de gehele auto-administratie
(die om nog opgehelderde reden bij het oud-papier lag) in de papiercontainer bij ons op de hoek heb gegooid.  Een map die vele 100-en euro's aan creditrekeningen bevatte.

Ik heb met een zaklantaarn in de diepte geschenen
(zo'n ding is bijna 2 verdiepingen diep) maar zag niks.

Daarna heb ik het deurtje opengemaakt aan de zijkant.
Fluitje van een cent trouwens en daar heb je helemaal geen sleutel voor nodig. (daar moeten ze nog eens iets aan doen want als ik het kan kan een kind het ook)

Terwijl ik op mijn knieen lag kwam er een gemeente-meneer. Dat ik daar toch echt mee moest stoppen. 
Hij had gelijk maar ik wilde toch ook héél erg graag die map met autopapieren terug.

Een uurtje later was er een hijskraan die het hele ding uit de grond tilde en de inhoud op een vrachtwagen van de gemeente kieperde. Daarna zaten er 3 volwassen mannen op een vrachtwagen in een enorme berg papier te zoeken. En we vonden de map terug.

Ik ben de gemeente - i.p de betreffende BOA - daar nog steeds zéér erkentelijk voor. Top service !
Wie weet hoe het was afgelopen als ik - net als die meneer in bovenstaand bericht - er ingeklommen was en er door de brandweer weer had moeten worden uitgehaald.
Beroemd ben ik al. Maar of ik die rekening had willen betalen ?!

Kortom: de wijze les van vandaag is: klim niet in ondergrondse papiercontainers !

F.J. Seeboldt
EdamVolendam

hier een link naar een filmpje van stoere brandweermannen in zo'n actie:

http://www.112haarlem.nl/2012/08/autosleutel-valt-in-ondergrondse-papiercontainer-in-de-spaarnhovenstraat/





hier een foto
van 3 kittens
die een tijdje geleden
na langdurig erbarmelijk gejank
en ingrijpen van buurtbewoners
uit een papiercontainer
werden gered.