zondag 23 februari 2014

Dut Köst Wel Je 'emd





klik 1 of 2x op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op
het terugpijltje linksboven in uw beeldscherm
Een echte
verkiezingcartoon.
Poster.

Hoe vindt u 'm ?
Is'tie niet prachtig ?!

Er was natuurlijk
commentaar.

Als gewoonlijk.

Dat wil ik u
niet onthouden

De cartoonist m/v
laat een van de
Volendammers
op de achtergrond
zeggen:
"Dut Köst Wel
Je émd"

Ik ben
- puur uit
nieuwsgierigheid -
benieuwd
wat het maken
van zo'n
cartoon / poster kost.
Qua mij eigen hemd.

En
- toch wel
een beetje gek -
dan zetten ze
zo'n prachtige
cartoon/poster
weer niet
op hun
eigen website.

Wonderlijk clubje
dat VD80

http://www.volendam80.nl

Uw op- of aanmerkingen suggesties of compimenten kunt u sturen naar:
edamvolendamdigitaal@xs4all.nl
dan voegen we ze toe.

Opdat dit kunstwerk de ere krijgt dat ere toekomt.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hij is top! Complimenten voor de tekenaar m/v
De “echte” Volendammers staan hier – dinosaurier-gewijs – in klederdracht afgebeeld.
Veelzeggend.

 Dit is netjes en prachtige politiek, hier kunnen de andere partijen een voorbeeld aan nemen.
 
Hoezo prachtige politiek! De draak steken met de aankoop van deze prachtige gebouwen waar menig werknemer graag zou willen werken, terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor de aankoop?!?
          
Het zegt meer over de opdrachtgever van deze cartoon dan over de partijen
die als goochelaars worden neergezet.

Ik neem toch aan dat de andere partijen er niet over zullen peinzen om zichzelf neer te zetten als achterlijke vissersmannen in voor-vorige-eeuwse kleding met malle mutsjes op en een pijp in de mond die in een onbegrijpelijk brabbeltaaltje hun “wijsheid” uitwisselen.
 
Dat is het geniale aan deze poster. Hij is gemaakt door iemand die een hekel heeft aan VD80 of aan zichzelf of helemaal klaar is met deze partij. Een politieke partij van dit nivo die zichzelf (weer eens) belachelijk maakt. Briljant ! Niks meer aan doen. Keep them comming.
 
Die mannetjes zijn natuurlijk Karhof en den Does. Jammer dat de tekenaar m/v (ik ben erg nieuwsgierig wie dit is zodat ik hem/haar kan vragen of we vanaf heden wekelijks zulks moois mogen hebben) lijsttrekker Mevrouw Kes geen plaats in het verhaal geeft.
 
Politiek – in de ogen van VD80 een mannending ? 15% = vrouw – 85 % =   man.
 
Ik wil als ik zie hoe kèk de dames en cool de heer erbij staat óók wel getekend worden.
Bij wie moet ik zijn ?
 
Wat voor soort put is dat nou?
Rijpstra  (PvdA) loopt op ‘te grote schoenen’ (maat 54), z.g. ‘Trijntje Keever schoenen’.
Wat wordt daar nou mee bedoeld? Wat wordt er nou überhaupt met die hele cartoon bedoeld ?
 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trijntje_Keever
De maker kent de geschiedenis. 
Ik ken nu het verhaal van de "wereldberoemde" Trijntje

Ik zou ontzettend graag weten wie de maker m/v van dit kunstwerk is.

Die put is de riolering van EdamVolendam want van die pot hebben de diverse colleges de afgelopen jaren gepotverteerd: wel de bijdrage uit Den Haag ontvangen maar die niet aan onderhoud uitgeven. Gevolg: onze afvalwaterheffing gaat 100% omhoog. Als de tekenaar die nuance bedoelt vind ik hem/haar scherp ofschoon dat geld-achterover-drukken dus nou juist weer VD80 en het CDA te verwijten is.
 
Toch was het wel zo eerlijk geweest als die twee Volendammertjes € 150.000 uit hun zak hadden steken om de Veermanlaan “tijdelijk” gezond te maken, en er een paar leegstaande winkels op de achtergrond hadden