zondag 26 april 2015

Zondagsrust

Weet u waar deze afkorting voor staat ?
V.T.B.V.D.O.Z.B.D.P.

Het is de
Vereniging Tot Bestrijding Van De Overdreven Zondagsrust Bij De Posterijen”
http://www.oudleeuwarden.nl/vtbvdozbdp/

Ik kwam hier op omdat ik googlede op het woord
"Zondagsrust'.

Zondagsrust. Al bijna twee eeuwen een discussiepunt
dat gaat van het afschaffen van werken op zondag (einde 7 daagse werkweek)
via de kerk die gebood dat je op zondag niks meer mocht (behalve dan bidden)
tot aan het fenomeen dat winkels óók op zondag open moeten zijn (24-uurs-economie)

Wat u en ik er ook van vinden..............vorig weekend heb ik 3 dagen blog-vrij genomen.
En ik moet u zeggen: dat viel niet tegen. Sterker nog: het viel mee. Nog sterker: het beviel goed.

Al ruim 1700 blogs lang moet ik (eigen keuze) elke avond aan de bak. Omdat ik vond dat er élke dag een blogje moet zijn. Omdat mijn lezers dat verwachten. En daar is niks mis mee. Je wordt er handig in en gaat steeds beter plannen. En ik kreeg wel complimenten - geen klachten.

Maar op den duur raak je wel een beetje uitgepraat en uitgeschreven. Alle onderwerpen zijn de revue gepasseerd - alle foto's geplaatst - alle details besproken - het hart gelucht. Het gebeurt steeds vaker dat ik in herhaling val of kan verwijzen naar
al-geschreven-blogjes.

Evodammer is goedgelezen en arrivé
maar 't kan wel op hoor.

Kortom:
een béétje zondagsrust
zal evodammer goed doen.
En u misschien ook wel.

Daarom het voornemen
om één dag per week
blog-vrij te nemen.



Als het niet bevalt kan ik altijd weer gewoon 7x52 aan de gang.
Want eigen baas hè !

Als u er klachten over of problemen mee heeft kunt u schrijven naar:
edamvolendamdigitaal@xs4all.nl of bellen naar 0299 - 36 19 20

Dan zal ik uw probleem of bijdrage volgende week zondag
als extra-blog plaatsen.