woensdag 20 mei 2015

Fusie-Breien

Onder de link hieronder vindt u een heel leuke reportage van RTVNH over de vrouwenclub uit Zeevang die op instigatie van de burgemeester aan het breien is gegaan. Breien voor bomen.
Alle bomen van Schardam tot Katwoude krijgen een "vessie".  Een fusie-vest of fusie-trui of dasje of jasje...........

Het is een hoogst origineel idee - een prachtig gezicht en een mooi gebaar.
Breien voor bomen om de fusie te bekrachtigen.
Zien hoe we de verschillende gemeentelijke eindjes aan elkaar breien.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/164338/vrouwen-breien-zeevang-en-volendam-aan-elkaar-video#


Wat een beetje gek is
is dat er - op één enthousiasteling na -
niemand uit EdamVolendam meedoet.

En ook het feit
dat het een 'vrouwen-ding' is
kan mij verbazen.




Waarom ?  Waarom breien we niet naar elkaar toe ?
Nu lijkt het van-noord-naar-zuid eenrichtingsverkeer.
En.......niet minder belangrijk..............waarom mogen alleen de dames breien ?

De mannen doen de politiek.
De vrouwen echte werk ?
Zo'n ouderwetsche gedachte
dat politiek gebakken mannenlucht is
en "een paardentand en een vrouwenhand
nooit stil staan" ???

Dat moet anders kunnen.
Ik ga ook breien. Doet u mee ?
Dat we vanuit EdamVolendam
richting onze nieuwe gemeentegenoten breien.

Ik moet wel op les want mij niveau is:
Insteken, omslaan, doorhalen en af laten glijen. Zelfs opzetten is wel ff een dingetje.
Het wordt wat mij betreft een klein dasje waar ik weken mee bezig zal zijn. Maar misschien is er wel een klein boompje dat blij is met mijn fusie-frutsel.
Hulp is welkom. Net als wol in fijne kleuren.

En wie weet: word ik er heel rustig&ontspannen van.
Dat is voor u als lezer van dit blog misschien ook wel eens lekker.

Geef u op bij edamvolendamdigitaal@xs4all.nl of bel 0299-361920
dan houden we snel de eerste Fusie-Brei-Avond-Voor-Mannen&Vrouwen uit EdamVolendam.
Doelstelling: we breien ze tegemoet !

Want 'Elke dag een draadje is een hemdsmouw in het jaar'.
Ook als dat het hemd van een boom is of het hemd waar EdamVolendam
t.o.v. haar noorderburen nu - qua creatief en actief - in staat.

vrouwencluboosthuizen@hotmail.com


UPDATE: we hebben tot nu toe 4 deelnemers. Ja: haken en punniken mag ook !