woensdag 20 april 2016

LIANDER Van Het Kastje Naar Nergens

Ofschoon ik tot nu toe eigenlijk uitsluitend positieve ervaringen had met mijn contacten met LIANDER als het ging om het schoonhouden van hun eigendommen (facilitaire kasten / trafo-huisjes / gas-service-stations) ging het vorige week toch fout.
 
klik op een afbeelding
voor een vergroting
Ik belde. Ik mailde. Kreeg antwoord.
Belde weer.  Kreeg weer een mail. Belde weer.
 
Steeds hetzelfde verhaal; een ontzettend aardige en geduldige mevrouw probeert lastige bellers als ik
van hun kastjes naar hun muur te sturen.
Dat is haar tot nu toe aardig gelukt.
 
Alles aan vragen om informatie en hulp moet
via de storingsdienst.
En die heeft zo haar eigen mores.
Die doen niks.
 
Terwijl mijn vraag toch zo simpel was.
 
Maar simpel bestaat niet in de keuze-menu's en standaardmails van Liander. Als je niet verdwaalt in hun doolhof van onbegrijpelijke telefonische opties raak je wel zó opgefokt dat je het na een half uurtje maar opgeeft.
 

En dan op het eind van al die kafkaanse frustratie domweg vragen of je ook nog mee wilt doen aan een klanten-tevredenheids-onderzoek ?!

klik op een afbeelding
voor een vergroting
Aan-mijn-hoela-of-aan-de-uwe ?

 De mails-beantwoord-mevrouw
maakt het nóg bonter.
"Helaas is het mij niet duidelijk geworden
om welk van onze kast het gaat"
 
Ik had er godbetert tot twee keer toe
naam-adres-locatie-foto's bijgedaan.
Het is haar niet duidelijk geworden
omdat ze niet wil dat duidelijk wordt
dat ze aan de slag moet(en).
 
Een vrijwilliger van EdamVolenamSchoon afpoeieren
is letterlijk&figuurlijk gewoon goedkoper.
 
 
 



Geeft niet hoor Liander-mevrouwtjes.
U doet ook maar gewoon uw werk. Of niet.

We maken die kast wel op eigen gezag
en op eigen eigenwijze wijze schoon.

Wij staan op zondagmiddag met een emmertje sop
uw kast van graffiti te ontdoen waarop het bordje
(pas weer leesbaar ná het schoonmaken)
"Levensgevaar".

En we zullen ook op eigen gezag iemand vinden
die kan beoordelen of de kast die ernaast staat
van asbest is gemaakt.

Het blijft wel raar dat een bedrijf als LIANDER
haar eigen spullen die in onze openbare ruimte staan
zó laat verloederen.

En dan vervolgens degenen die er wat van zeggen
of er wat aan wil doen
zó behandelen.

Zou het op hun hoofdkantoor ook zo'n vieze verloederde zooi zijn ?

edamvolendamschoon@telfort.nl




Beste heer Seeboldt,
Helaas is onze afdeling bouwkunde niet telefonisch bereikbaar.
De meldingen lopen via de storingsdienst, daar kunt u uw vragen stellen. Liander Storingsdienst is op telefoonnummer 0800-9009 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Graffiti op eigendommen van Liander zijn de verantwoordelijkheid van Liander om te verwijderen. Helaas is het mij niet duidelijk geworden om welk van onze kast het gaat. Met de opgegeven gegevens kunnen het meerdere kasten betreffen. Ik verzoek u dan ook contact op te nemen met  Liander Storingsdienst op telefoonnummer 0800-9009.  Zodoende kunnen we een monteur naar de juiste kast van ons sturen.

Met vriendelijke groet,

(naam) Medewerker Klantcontact  |  Afd. TKC (Technisch Klant Contact I&S) Netmanagement
: 0800-9009
: A Hofmanweg 5, Haarlem | Kamer A.1.211 | PAC 2EA6521
 
 Liander N.V.  Postbus 50, 6920 AB Duiven, Nederland. www.Liander.nl  KvK 34108286  Arnhem


Beste (naam medewerker)

Ik heb gemailed. Ik heb gebeld en mij door de meest absurde menu's en mededelingen geworsteld. De mevrouw die ik uiteindelijk aan de telefoon kreeg was niet van plan mij door te verbinden met de medewerker die ik zoek.

Het lukt mij maar niet om iemand te spreken te krijgen met mijn vragen
over de elektriciteitskast van LIANDER op de N247/Klemweg (Middelie) (foto in bijlage)
 
Toch blijf ik denken dat er bij LIANDER iemand moet zijn (bijvoorbeeld bij 'bouwkunde' of 'onderhoud' die mijn vragen kan beantwoorden over dit specifieke object en waarmee afspraken zijn te maken over het onderhoud.

Het is in blijft raar dat ik als schoonmaak-vrijwilliger met mijn emmertje sop een hoogspanningskast zit schoon te maken

en van graffiti ontdoe terwijl dat mijns inziens toch echt de verantwoordelijkheid van Liander is. Ik zou het bijzonder op prijs stellen als u de juiste persoon hiervoor weet te vinden
en hem/haar wilt vragen contact met mij op te nemen of zijn/haar telefoonnummer
of e-mail-adres kunt geven.

Dank&Groet,
F.J. Seeboldt
EdamVolendamSchoon
0299 - 36 19 20

Van: INFO@LIANDER.NL [mailto:INFO@LIANDER.NL]
Verzonden: woensdag 2 maart 2016 13:40
Aan: edamvolendamschoon@telfort.nl
Onderwerp: Verzoek tot opknappen van eigendommen [8333052]

 

Geachte mevrouw F.J. Seeboldt
Op 1 december en 13 februari heeft u ons een e-mail gestuurd. Hierin reageert u op een e-mail verzonden vanuit mijn Collega Ian Ribbes. U geeft aan dat u nog gen adequate reactie heeft mogen ontvangen of uw verzoek tot het opknappen van onze eigendommen op de Burgemeester Versteeghsingel in Edam. In deze e-mail leest u mijn reactie.
Uw melding is doorgezet
Wij hebben uw melding doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zijn rechtstreeks te bereiken via het graffiti-meldingsformulier van onze website: https://www.liander.nl/contact/graffiti. Via die weg kunt u in de toekomst meldingen maken omtrent onderhoud aan onze transformator ruimtes en kasten. Zij zullen de melding zo spoedig mogelijk oppakken.

Heeft u nog vragen?

Belt u ons gerust als u vragen heeft. U kunt ons bellen op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 088 542 64 44 (lokaal tarief). U kunt mij ook bereiken door een e-mail te sturen naar info@liander.nl.

Met vriendelijke groet,
Liander N.V.

(naam medewerker)
Medewerker Klant & Service