dinsdag 31 mei 2016

Ge-Schepnet

Er dreef vandaag  nogal wat zwerfvuil
in de Voorhaven t.h.v. de Keizersgracht/Spui.

Gelukkig had ik mijn schepnet nog.
Geconstrueerd uit een telescoophengel
(dus wel 4 meter) en een schepnet.

Beiden ooit gevonden bij het grofvuil
en in hun tweede leven saampjes-gevoegd een praktisch stel.

Tot vanmiddag.
Bij het zwerfvuil vissen ging er iets mis.

Om nog onverklaarbare reden
werd de ene helft van de ander helft gescheiden.

Dan wordt
je schepnet
waar je zoveel
drijf-zwerf-vuil
mee opviste
opeens zélf
drijf-zwerfvuil.

Dan steekt alleen nog de steel
van je trotse gereedschap
- eigenwijs&onbereikbaar - boven water uit.

Dreggen (altijd touw bij) leverde geen resultaat op.
Dat ging hem niet worden. Zwemmen was geen optie.

Het commentaar vanaf de andere kant
van het grachtje van voorbijgangers
die zo'n hulpeloze middelbare meneer
met een lullig touwtje
naar zijn schepnet zagen vissen
was vermakelijk
maar niet erg goed voor zijn zelfvertrouwen.

Kortom:
ik zoek een schepnet waarmee ik mijn schepnet
weer uit het water kan vissen.

Of een oude telescoophengel of zulks
Of een iemand met een bootje-in-de-buurt.

Nee: het leven is niet altijd zo gemakkelijk als het lijkt.
Ook niet - juist niet - als het even in het water valt.

edamvolendamschoon@telfort.nl


evodammer schreef eerder over dit onderwerp:
http://evodammer.blogspot.nl/2014/10/netje-boeten.html






En nu nog wachten tot er nog meer mensen gaan vragen
waarom ik de laatste tijd steeds van die getallen onder mijn blogjes zet.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl