dinsdag 3 mei 2016

Stickerplaag

Als je er op gaat letten
kun je er niet meer omheen.
Opeens zie je ze overal.

Onze leefomgeving is zo ondertussen
helemaal vol-ge-stickerd.

Niet dat er dagelijks
1000 stickers worden geplakt
maar de stickers die worden geplakt
blijven vaak 1000-en dagen zitten.

Mijn&dijn.
Ons mijn is maar al-te-vaak hunnie-ze-dijn.

Als ik aan hunnie-ze-dijn zou komen
(door stickers op hun huis/auto/spullen te plakken) is dat opeens wél heel errug.

Als het gemeenschappelijk mijn betreft
bijkbaar voor sommigen dan juist weer niet.

Een tijdsverschijnsel dat valt in de categorie 'moet-kunnen' - 'bemoei-je met -je-eigen-zaken' 'maak-je-niet-zo-druk' - 'ik-geef-er-niks-om' en 'had-je-wat / moet-je-een-knal-voor-je-kop ?!'

Toch ga ik - net als met zwerfvuil
en graffiti - (en wat dacht u van peuken en kauwgum) maar weer de strijd aan.

Bijna routineus al pulk&trek is ze eraf.
In 99% van de gevallen gaat dat goed
want ik heb daar een superieur-gevoelige techniek voor ontwikkeld.

Soms gaat het fout.
Dan richt zo'n sticker
c.q. het verwijderen ervan
schade aan en trek je bijvoorbeeld
de verf mee.

Of je een sticker zomaar
kunt verwijderen of dat je daar
chemische stoffen (sticker-verwijderaar)
speciaal gereedschap of
professionals voor nodig hebt
laat zich vaak moeilijk
van tevoren inschatten.

Het dilemma is dan: beloon je de plakker door de sticker maar te laten zitten
of richt je schade aan door zo'n kladdigheid weg te halen ?

Als u het goede antwoord weet hou ik me aanbevolen.

En voor de mensen die zeggen: 't valt toch wel mee ?'
onderstaande printerest-compilatie.

't Valt nogal tegen.






































klik op een afbeelding voor een vergroting






































Wilt u uw buurtje of uw dorp ook graag sticker/wildplak-vrij ?
edamvolendamschoon@telfort.nl