zaterdag 13 januari 2018

Bloemen Uit Oosthuizen

Omdat het stadskantoor in de verbouwing zit
zijn een aantal activiteiten in de aankomende maanden verplaatst naar het WijkSteunPunt Oosthuizen - voorheen het stadskantoor van Zeevang.

Afgelopen woensdag was ik daar.
Schrikt u niet - het ging hier om
een heuglijke gebeurtenis.

Ik schrok wel van de (vuuurwerk-afval-) rotzooi voor de deur van dit WijkSteunPunt annex tijdelijk Stadskantoor EdamVolendam.

klik op een afbeelding]
voor en vergroting


Schaamtevol dat zo'n openbare voorziening
er zo aggenebbis uitziet.

Tijd voor een spontane schoonmaakactie.


Vanmiddag (het was kouder dan ik verwachtte) een paar uurtjes hier afval geraapt.






En toen ik klaar was
(inclusief koude handen&voeten)
zat er opeens in mijn emmer
een bos bloemen en een Amaryllis.

(was ik vergeten te vertellen dat er op zaterdag een hele goede en leuke bloemenkraam op deze plek staat ?)

Er staat 's zaterdags een hele mooie bloemenkraam op deze plek.
Een bezoek waard !



De mensen die daar werken konden mijn inspanningen waarderen.
Dus ik kreeg een bloemetje.

Zo wil ik wel elke dag naar Oosthuizen.

Wilt u - al of niet voor de bloemen - meehelpen met het opruimen van de vuurwerkzooi
Bijvoorbeeld bij het Stadskantoor in EdamVolendam ?

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl

UPDATE: en ziet hoe mooi de Amaryllis is geworden.





De verbouwing van de hal in het Stadskantoor is gestart. Hierdoor kunt u tot uiterlijk 1 maart niet meer in Volendam terecht voor het aanvragen en afhalen van o.a. reisdocumenten en rijbewijzen. Deze dienstverlening vindt nu plaats in het voormalig gemeentehuis in Oosthuizen (Raadhuisstraat 24). De openingstijden zijn dezelfde als in Volendam.